21 Aralık 2011 Çarşamba

Fırında Yumurtalı Ispanak

Doğum günümde ne mi yaptım? Ehuehuee yemek yaptım yahu her zamanki gibi :D Günün yemeği Fırında Yumurtalı Ispanak. Annem hasta olduğundan beri yemek yapmaya başladım. Yani yaklaşık 3 aydır yemek yapıyorum. Önceleri zor gelse de şimdi şimdi zevk almaya başladım. 

Şimdi şu kadar zaman geçti aradan blogumda hiç yaptığım yemeciklere yer vermedim. Bugün yaptığım yemeği aşama aşama fotoğrafladım, bir tane de video çektim. Bu arada yemek bloggerlarının işi gerçekten zor. Zira fotoğraf çekeyim derken iki defa yemeğim yanma tehlikesi geçirdi :D

Gelelim yemeğimizi tarif etmeye. Öncelikle malzemelerimizi yazalım.

1 kilo Ispanak
1 adet orta boy soğan
1 avuç pirinç
2 yemek kaşığı salça
2 çorba kaşığı tuz
3 su bardağı su
Sıvı yağ
5 yumurta

Malzemeler tamam. Şimdi sıra geldi anlatmaya.


Öncelikle ıspanaklarımızı bol suyla yıkıyoruz.


Ispanaklarımız bol bol yıkandı. Tertemiz oldu.


Soğanımızı soyduk. Tupperware ile yemeklik doğrayacağız.





Bu da soğanların nasıl yemeklik hale gelişinin videosu :D



Bir avuç pirinci ayıklayıp yıkadık.


Tencereye koyduğumuz sıvı yağla beraber pirinçlerimizi 2-3 dk kavuruyoruz.


Sonra ıspanaklarımızı ekliyoruz. Soğan, sıvı yağ ve ıspanakları kavuruyoruz.


Salçamızı ekleyeceğiz. Tabii ki TAT salçamız.


Ben salçayı yemeklere eklerken sulandırarak ekliyorum. Az su ekleyerek kıvamlı hale gelen salça yemeklere daha kolay karışıyor ve topak topak kalmıyor.


Salçayı ve suyunu eklediğimiz ıspanakları yaklaşık olarak 10 dakika pişiriyoruz.


Sırada yemeğimizin tuzunu eklemek var. Ben 2 tatlı kaşığı atıyorum yemeklere.


Yemeğimizi yaklaşık 10 dakika daha pişirdikten sonra tepsimize alıyoruz.


Bizim tepsimiz küçük olduğundan ben 5 yumurta kırdım.


Önceden ısıttığımız fırınımıza yumurtalarımız pişsin diye atıyoruz.


Yumurtalar pişiyor :)


Fırından çıktı sıcak sıcak.


Afiyet olsun.

4 yorum:

  1. Afiyet olsun ve ellerine sağlık. Allahım insan her alanda mı bu kadar iyi olur? Maşşallah çitlembiğime :))

    YanıtlaSil
  2. @Joey Potter

    Dimi yaaa... Bu haksızlık :D Allahıma şükür elimden geldiğince yapıyorum. Lezzetli de oluyor yaa. O bana yetiyor :)

    YanıtlaSil
  3. @Saadet
    Canım yaaa =) Kore'de Türk yemeklerini özlediğini tahmin edebiliyorum. Ama elinden geleni yaptığını da görüyorum ;)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...