20 Şubat 2012 Pazartesi

'Sevilerek' Yaşamak!

Geçtiğimiz Pazar günü sevgili dostum LaFea'nın çok değerli babannesinin 40 mevlütü vardı. Onun için önemli olan bu günde bende onun yanında yer aldım. Evlerimizin birbirine uzak mesafelerde yer alması sebebiyle ancak son kısmına yetişebildim. Yani ikram dağıtım zamanına :) Yerime oturur oturmaz koskocaman bir tabak konuldu kucağıma :)

Canım dostum LaFea'da o kalabalıkta o telaş arasında, neredeyse dakika başı yanıma gelip bir ihtiyacım olup olmadığını, rahat olup olmadığımı sık sık kontrol etti. İkramda hiç birşey eksik değildi hatta fazlası vardı. Pilav üstü et, su böreği, poğaca,(edit:zeytinyağlı yaprak sarma) turşu, baklava, kadayıf tatlısı, kakaolu toplar ve tavuk göğsü. Unutmadıysam bunlar vardı ikramda. Çok özenilmiş ve anısına ruhuna yapılan dualara yakışır bir mevlüt düzenlemişti ailesi.

Başlığın adı neden 'Sevilerek Yaşamak' diye soracak olursanız eğer; şimdi LaFea'nın babannesi 90 küsür yaşına kadar yaşamış, torununun torununu görmüş bir insandı. Mevlütte de dikkatimi çeken şeylerden biri de bu oldu. Kuru kuru uzun bir ömür değildi nur ninemizin yaşadığı hayat. Dolu dolu sevilerek, sayılarak ve severek geçirilmiş bir ömürdü. İşte bu yüzden bundan sonra dileğim uzun yaşamak değil, dolu dolu sevilerek yaşamaktır. 

Babannenin sevdiği renk yeşil olunca sevdikleri onun anısına mevlüt şekerini değişik bir şekilde dağıttılar. Kupanın içindeki akide şekerlerinin arasına serpilmiş karanfiller, açar açmaz şahane bir koku saldı evin içine. Canım arkadaşım LaFea benim için ayırmıştı bu güzel hediyeyi. Babannesini yakından tanıma fırsatım olmadı ama LaFea için önemli olması benim için hediyenin değerini arttırmak için yeterliydi.

Nur ve huzur içinde yat dolu dolu 'sevilen' insan! 






3 yorum:

  1. Canım ayaklarına sağlık. Beni yalnız bırakmadığın için çok teşekkür ederim. Allah herkese babaannem kadar sevilmeyi ve sayılmayı nasip etsin. Acısı çok büyük olsa da uzun ve mutlu bir ömür yaşadığını düşünmek bir nebze de olsa teselli bulmamamızı sağlıyor. Allah geride kalanlara sağlıklı uzun ömürler versin. Tekrardan sağol bir tanem. Borçlarımı nasıl ödeyeceğim bilmem :) 1 ay boyunca sizin evden çıkmamam gerek sanırım :P

    YanıtlaSil
  2. Aahh bu arada zeytinyağlı yaprak sarmada da vardı menüde :)))

    YanıtlaSil
  3. Rica ederim canım. Yanında olmak benim için de çok önemliydi dediğim gibi. Önemli olan yanında olmaktı zaten :) Ama bana çok pis borçlandığın kesin. Artık faizleriyle ödemesini yaparsın :)

    Uyarınla yazıyı editledim. Halbuki o kadar konuştuk yaprak sarma hakkında. :D

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...