9 Kasım 2013 Cumartesi

Yasmin Levy - Bam Telinin Sahibi

Bu mükemmel şarkıyı yanılmıyorsam 2005 yada 2006 yılında bir sinema forumunda dinlemiş ve hemen bu sese aşık olmuştum. Aradan zaman geçince hem linki hemde şarkıcının adını unuttum. Ara ara zamanlarda aklıma geliyordu. Aramak istediğimde de imkansız ötesi gibiydi. Çünkü bu harika kadın şarkılarını İspanyolca söylüyor. Pardon söylemiyor yaşatıyor. 

O kadar iyi o kadar kaliteli, o kadar başarılı ki kulaklarınızdan girdiği anda tüm duyguları, düşünceleri, kalbi, ruhu buruşturup yere çarpıyor. İçini öyle bir yerden yakalıyor ki yaka yaka kavuruyor, kül yapıp savuruyor. Hakkında kötü bir şey söyleyecek bir insan bile bulamazsınız. Bütün şarkılarını ayırt etmeden bağrıma basıp dinliyorum sayısız kere. Depresif bünyelere pek iyi gelmiyor ama içinizde biriken her şeyin bu harika kadının sesinde melodisinde can bulmuş olması, kendini dinlemek gibi. Ayna gibi.. Kalbin ruhun aynası gibi...



Şarkı aslında 2000 yapımı Vengo filminde kullanılan şarkılardan birisi. Şarkının sözleri hakkında internette birçok farklı çeviri mevcut. Ama herkesin ortak düşüncesi tabii ki şarkının ne kadar şahane olduğu. 



Hiçlikten geliyorum

Ne bir yerim var

Ne de vatanım

Bir yangın başlatabilirim parmaklarımla
Yüreğimle şarkı söylerim sana
Ki yüreğimin teli sızlamakta

Aşktan doğdum / Aşka doğdum
Alamo'da doğdum ben
Hiçlikten geliyorum
Ne bir yerim var
Ne de vatanım

Büyüler seni, acınla şarkı söylediğinde kadınlarımız.

Burada şarkın ve şarkının sözleri hakkında detaylı bir de inceleme mevcut (*) Dinlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Ama yine de uyarıyorum ruh halini alt üst eden bir ses, bir şarkı, bir kadın.. Sonra gelip 'ne yaptın yaaaeee sen' demeyin bana :))

Ekşi sözlükte Yasmin Levy hakkında o kadar güzel şeyler yazılmış ki paylaşmadan yapamayacağım. Yazılanların tamamı harika. O kadar güzel şey yazılmış ama yine de hep eksik gibi geliyor bana. Harikalığını anlatmaya kimsenin gücü yetmemiş gibi :)

Hazır Naci En Alamo şarkısını dinlemişken aşağıdaki şükela şarkıları es geçmeyin. Zaten bir kez dinledi mi diğer şarkıları geliyor arkadan :) Hani diyorlar ya 'Müzik kulaktan alınan uyuşturucu' diye. İşte Yasmin'in sesi öyle resmen uçuruyor sizi ♥  Öperim yanaklarınızdan. 

Yasmin Levy - Mal de l'amor


Yasmin Levy - La Alegria



3 yorum:

  1. Bu kadın İspanyolca arabesk söylüyor derim ben kendimce. Ama muhteşem bir ses. Tek kelime anlamasan bile insanın yüreğine dokunan, göz pınarlarını yaşla dolduran olağünüstü bir şarkıcı. Ahh hele Me Voy şarkısına bayılırım. 3 albümü falan var bende indirmiştim bir ara. Türkiye'ye gelirse yakın zamanda konserine gidelim bence :) Hiç düşünmemiştim bunu şimdi aklıma geldi. Ne iyi ettin de bilmeyenler için bir yazı hazırladın. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ne söylerse söylesin şahane söylediği kesin :) Daha önce Türkiye'de konser vermiş. Yine gelirse gidelim, kıyalım paraya hehe İyi mi ettim kötü mü ettim bilemedim şindi :P

      Sil
  2. 11 ocak 2014 istanbul kongre merkezinde konseri var

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...