19 Şubat 2014 Çarşamba

İndomie Noodles: Kızarmış Noodle

Epey uzun zamandır yazmak istediğim bir yazıydı. Daha önce bloguma indomie noodle ın hem kutu hem de paket olan seçenekleri için post yazmıştım. Ama uzun zamandır canımız noodle istediğinde yada üşengeçliğimiz tuttuğunda İndomie'nin Tavuk Aromalı Kızarmış Hazır Noodle çeşidini tercih ediyoruz. 

İlk başlarda sadece pakette tarif edildiği gibi hazırlayıp tüketiyorduk. Yalnız kısaca bahsedeyim İndomie'nin bu çeşidi diğerlerinden farklı. Diğer noodle piştiği su ile tüketilirken bu çeşit noodle piştikten suyu süzülüp üzerine soya soyu ve paketten çıkan diğer soslar eklenip öyle tüketiliyor. 


Ne diyordum heee.. İlk başlarda yukarıda anlattığım gibi paketteki tarife göre yiyorduk. Daha sonraları ablamın aklına bu susuz noodle ın içine birkaç sebzeyi sote ederek eklemek geldi.

Biz kendi damak tadımıza göre ve noodle ın lezzetini değiştirmeyecek sebzeleri seçiyoruz. Siz kendi damak tadınıza uygun bulduğunuz başka seçenekleri de ekleyebilirsiniz. Biz havucu rendeliyoruz, beyaz lahanayı ince ve az uzun kıyıyoruz, yeşil soğanlarında sadece sap dediğimiz yeşil kısımlarını ekliyoruz. Miktar sorarsanız 1-2-3 şeklinde net bir sayı söyleyemem. Biz ablamla tek sefer için 4 paket noodle pişiriyoruz. Sebzeleri de kendi hoşumuza giden kadar ekliyoruz. Tercih size kalmış açıkçası. Hangi sebze daha fazla olsun derseniz o olur ;) 


Sebzeleri noodle ı pişirmeden önce az sıvı yağ ile kendilerinden geçene!!! (tamam sebzeler ölene dek :P ) sote ediyoruz :D Daha sonra noodle ı pakette tarif edildiği gibi pişiriyoruz. Piştikten sonra önce ufak bir kapta paketten çıkan bütün sosları karıştırıyoruz. Ufak bir dip not: paketten çıkan soya soyu yoğun kıvamlı olduğundan kullanımında zorlanabilirsiniz. Ben soya sosu paketini 5 dk kadar sıcak suyun içinde bekletip öyle açıyorum ;)  Ne diyorduk bir kapta tüm sosları karıştırıp süzdüğümüz sıcak noodle ın üzerine döküm iyice ama -iyice!- karıştırıyoruz. Daha sonra da tavada soteleyip katili olduğumuz sebzeleri noodle ın içine ekleyip yine bir karıştırma seansı yapıyoruz. Noodle ınızı servis tabağınıza alıp afiyetle tüketebilirsiniz.


Noodle paketlerinden çıkan sosların içeriği ve zararları konusunda sayfalarca yazı yazılabilir. En basitiyle hazır gıdaların tamamında olduğu gibi İndomie soslarıda monosodyum glutamat yani MSG denilen kimyasalı içeriyor. İşte bu maddenin aşırı tüketimi öncelikle kendini şiddetli ve ilaçla geçmeyen baş ağrılarıyla belli eder. O yüzden noodle ı ne kadar çok severseniz sevin sık sık tüketmekten kaçının. 

Vicdani görevimi de yerine getirdiğime göre sizlere bu tarifi mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum. Ama yok ben üşenirim sebzeyle falan uğraşamam derseniz eğer sebze eklemeden de İndomie nin bu çeşidi gerçekten şahane. Mutlaka deneyin!!

Sevgiler ♥

16 yorum:

  1. Bu kızarmış olanı tarifteki gibi yaptım amanın o yağlı sosu ne kadar kötüydü bilmiyorum ben tövbe ettim bu markaya:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben indomie nin bu çeşidini çok seviyorum :D Ama bazen öyledir. Yani damak tadı dediğimiz etken çok önemli. Herkesin sevdiğini sen sevmezsin, kimsenin yemediğini fırın fırın götürürsün :D

      Ama şöyle de bir gerçek var İndomie nin bu çeşidi Makarnes çeşitlerine 10 basar euehuehe

      Sil
  2. Biz bu markanın yeşil ve sarı renkli paketlere sahip olanlarını kullanmıyoruz. Onlar bizim de pek hoşumuza gitmiyor. Ama bu beyaz renkli paketi olanları kendimiz içeriğini çeşitlendirip çin makarnası gibi lezzetli hale getirebildiğimiz için bayağı sevdik. Tavsiye ederim yani bir de bu şekilde deneyin. ;)

    YanıtlaSil
  3. Sanırım benim ki sarıydı bi de ilk deneme olduğu için o yağlı sosu yazdığı gibi hepsini koydum daha az koyarsam belki daha hoş olabilirdi:)
    Makarneksi hiç sevmedim ben de en sevdiğim oolongman yazan (sanırım markası daha farklı bi isimdi) onunkini çok sevdim ama fiyat olarak diğerlerinden pahalı kutu kutu alamıyom:(( :D
    Ben de normal çin eriştesi alıp kendimce değişik tarifler deniyorum bunu da çin eriştesi üzerinde deniyeceğim:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sarı olanı hiç sevmiyorum ben tavuk aromalı olan o sanırım. Yeşil paket çok leziz ama. Sos konusunda haklısın ben sosların tamamını koyuyorum ama sen damak tadına göre ayarlayabilirsin :)

      Bahsettiğin ramen markasının yazısı da geliyor. Taslaklarımda :D Fiyatı konusunda haklısın ama piraz tuzlı maalesef. İndomie hem fiyatı hem de lezzeti bakımında bize daha çok hitap ediyor :) Denediklerini blogunda bizimle paylaş. Bizde değişik alternatifleri görmüş oluruz ^^

      Sil
  4. Şimdi her şey iyi hoş da 4 paket kaç kişi için :DBiz iki kişi bir paketi bölüşüyoruz :D
    bu çeşidini hiç denemedim.burada o kadar çok ithal ramen çeşidi var zaman zaman farklı farklı çeşitler deniyorum ama en güzeli bu marka biliyor musun?
    Yada şöyle deyimbizim damak tadımıza en uygunu :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yukarıda gördüğün koooocaman servis tabağının içindeki 4 paket noodle biz ablamla mutluluk içinde sonsuzluğa uğurluyoruz euehuehe

      Yediklerini denediklerini blogunda yazsana ben çok merak ediyorum böyle şeyleri. Taslaklarımı görsen 54654 tane uzakdoğu yiyecekleriyle ilgili yazı var. Sırıtmasın diye hepsini arka arkaya göndermemeye çalışıyorum :D

      İndomie bizim damak tadımıza çok uygun. Kesinlikle acil zamanların kurtarıcısı. Makarneks alıp salçalı makarna yiyeceğime indomie alıp zevkle yerim yemeğimi :)

      Senden bir ramen yazısı bekliyorum ;)

      Sil
  5. ben senin o yorumundan sonra bir daha noodle yemedim. evdekileri de verdim kuzenime :)
    benim başım ağrıyacağına onunki agrısın hem ben çok yedim o az yedi ona bişi olmaz :D
    ama noodle böyle zararlı şöyle lezzetli yazını kınıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hihihihi ama sen 'her gün yiyorum' dediğin için yazdıydım ben onu :D Bakma sen buraları yemek yazılarıyla döşediğime bende zorda kalmadıkça yememeye çalışıyorum. Anca krizim falan tutarsa.

      Taslaklarda bekleyen bir ton ramen zararlı yiyecek yazıları var görsen hihihi Ama geçmeyen baş ağrısı ve mide bulantısı belirtileri doğru. Bir de bu MSG nin vücuda ne gibi zararları olduğu hala araştırılıyor :/ İç karartıcı ama dediğim gibi zorda olmadıkça yememek lazım.

      Sil
  6. Şhana görünüyor elinize sağlık :) Bloğunuzu takip ediyorum bana da beklerim
    Sevgiler
    www.pisimel.com

    YanıtlaSil
  7. bence bu en lezzetlisi tavuk aromalı olan yani bide şuan indo mie nin beef flovour dana eti aromalısını yiyorum içinde dana eti parçaları ve sebze parçaları ar ve çok lezzetli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaç senedir İndomie tüketicisiyim 'kızarmış noodle' çeşidinden başka ne denediysem beğenemedim. Tamam yine güzel. Ama bu çeşidine resmen aşığım. Günde 3 öğün yesem bıkmam o derece :D :D

      Sil
  8. merhaba tarifinizi ben daha önce denemiştim. ama normal noodle de. ben patlıcan kabak havuç biber ve mantarı soteleyip ekledim ayrıca içindeki et suyu tadı bana az geldiğinden iki paket için yaklaşık olarak en çok bilinen markadan çeyrek bulyon et suyu ekledim. en sonda ise soya sosu kullandım. soya sosu ve et suyu tuzlu olduğundan aman ha sakın kesinlikle tuz eklemeyin hatta soya sosunu eklerken lütfen tuzuna bakın. ayrıca bir uyarı daha bu şekilde suyu da çok lezzetli oluyor. bu yüzden paket başına 400 ml su kullanırsanız tuz sorunu da yaşamazsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normal noodle şeklinde kullandığımda bende özgürce sebze ve baharatları seçiyorum. Ama kızarmış nooddle olan çeşiti susuz çeşit olduğundan daha çok hoşuma gidiyor benim ♥ Tarifin çok orjinal olmuş. Ben de bir dahakine mantar ve patlıcan mutlaka deneyeceğim. Yorumun için teşekkürler ;)

      Sil
  9. Kızarmış noodle çeşidini nerde bulabilirim şu ana kadar hep diğerlerini yedim ama kızarmış olanı bulamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Kızarmış noodle çeşidini genellikle büyük marketlerde bulabiliyorum ben de. Migros, Carreforur, Real Marketleri gibi.. Makarna reyonunu iyice incelemek lazım. Paketi bordo renkli oluyor ;)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...