16 Mart 2014 Pazar

Saygısızlık Diz Boyu!!!!!

*****
Sadece isim vermeden, adres belirtmeden yazı yazma işini bir tek sen mi yapıyorsun sanıyorsun. Oku ve ders al! İnsanlığından utan! 
****


Bu sabah gelen bir mesajla bir telefonla elim ayağım boşaldı.. resmen sinirden titredim...

Anladım ki insanlar nasıl katil oluyorlar. Nasıl karşısındaki insanı gözünü kırpmadan öldürebiliyorlar.

Bugün anladım....

Sanal dünya çok çetrefilli bir yer. Bazen yazdığınız bir kelime anlam ve kinaye eklemeseniz bile yanlış anlaşılabiliyor.

Ve sanal dünya size çok güzel, çok derin ve çok anlamdı dostluklar kazandırırken bazen de amansız, anlamsız ve son nefese dek sürecek düşmanlar kazandırabiliyor.

Şimdi size bahsedeceğim daha doğrusu yazacağım mesele çok eski. Konunun başlangıcı aslında beni çok ilgilendirmiyordu. Şöyle söyleyeyim. En yakın dostumu ilgilendiren ve onu çok üzen bir meseleydi. Ve onu çok inciten ve ona zarar veren bir meselede benim onun yanında olmamam, ona destek olmamam ve gözü kapalı (haklı-haksız olması önemli değil)  bu konuya dahil olmamam lafı dahi edilemezdi. 

Bizim açımızdan konu çoktan tarihin tozlu sayfalarına gömülmüş iken haksız olduğunu bir türlü sindiremeyen, bir türlü kabullenemeyen şahıs bize çeşitli mecralardan (facebook, twitter ve blogu) hakaretler çeşitli laf değdirmeler yapıyordu. Çok şükür aklımız başımızda da bu tür çocuksu hareketlere kanmayacak kadar zekiyiz. 

Şu zamana kadar -dostuma yaptığı yanlışa kadar- kendisini bir gün dahi açıp bakmamış takip etmemiştim. Kahretsin ki çok kaliteli bir zevkim var. Ben sadece sevdiklerime bakarım gerisi benim için mühim değildir. Ve beni tanıyan herkes benim haksızlığa dayanamadığımı ancak mücadelemi her zaman onurlu ve şerefli bir şekilde yaptığımı bilir.

Bu süreç içinde basit hakaretler! (loser?!) şeklinde kelimeler haricinde kendisi için başka hiçbir kelime kullanmamış iken bahsi geçen şahıs bugün yapılabilecek en büyük insanlık ayıbını yaptı.

Şimdi diyeceksiniz ki; nerden biliyorsun ki senden bahsettiğini, neden üstünüze alınıyorsunuz diyebilirsiniz. Zekama hakaret sayarım böyle yazarsanız eğer. 

İkili kavgalara her zaman açığım. Aklını kullanan ve saygı çerçevesini aşmayan her türlü kavgada varım. Ancak kavganın da bir sınırı vardır arkadaşlar. 

Hiç kimse ama hiç kimse benim güzel anneme, canıma, yüreğime, bi taneme dil uzatamaz. Adını ağzına dahi alamaz. 

Şimdi ben bilmiyor muyum burasını yedi sülalesine kadar küfürlerle donatmayı. En alasını bilirim. Ama ben zekiyim, ahlaklıyım, şerefliyim, onurluyum ve gece başımı yastığıma koyduğumda Rabbim'e hesabını veremeyeceğim bir günah işlemiyorum!


***

Dini bütün bir insan gibi davranan birine, vefat etmiş bir insanın hatırası üzerinden bir başkasına saldırmak yakışıyor mu? 


Eğer annen şu yazdığın ibareyi görseydi hakkında ne düşünürdü acaba? 

Sana hakaret edilmişse sen de karşılık verebilirsin ancak her karşılığın bir haddi vardır, senin bir başkasının rahmetli annesine karşı böyle bir saygısızlık yapmaya hiç hakkın yok.

Düşüncesiz, saygısız ve bayağı bir insan olduğunu herkese göstermiş oldun böylece.

Karşı taraftaki kişiler hakkında kötü şeyler yazmışlarsa demek ki onlar haklılar, çünkü seviyen belli!

***


7 yorum:

  1. Tam bir rezillik. Kendini bir şey sanmanın zirvesinde herhalde bu şeyleri yazan kişi. Aklı sıra laf değdirmeye çalışmış ancak ne demişler " Fazla atar göte batar. "

    Herkes haddini bilecek arkadaşım! Kimse benim 4 sene beyin kanseriyle mücadele etmiş, çok büyük acılar çekmiş, bir ayağını kaybetmiş ve yavaş yavaş vefat etmiş anneciğimi ağzına alamaz! HERKES HADDİNİ BİLECEK! Bilmiyorsa da öğrenecek!

    Sözde Müslüman bu vatandaş. Eğer sen Müslümansan emin ol biz ayrı dine mensup insanlarız. Benim dinimde vefat etmiş insanın hatırasına küfür edilmez, hakaret edilmez, araç veya amaç için kullanılmaz, siyasete alet edilmez, arkasından konuşulmaz. Zavallısın gerçekten zavallısın... Anneciğin adına da utandım, eminim ki böyle bir şey yazmış olduğunu bilse çok üzülürdü. Sen sadece aklın sıra ayar vermeye çalışmadın kendinin de ne mal olduğunu ortaya sermiş oldun. Karşımda olsan suratına tükürürdüm.

    YanıtlaSil
  2. Kızlar yazınızı son paragrafa kadar okudum haklı yada haksız olduğunuzu bilmiyorum ama anlatmak istediklerinizi makul bir biçimde yazmanızı taktir ettim. Ama son paragrafı okuyunca istemsizce 'yuhhhhhh!!!!' nidası çıktı ağzımdan!
    Konu her en olursa olsun kavganın dahi bir insanlık çizgisi vardır bu insan(!) onu çoktan geçmiş. Her kim olursa olsun, kimse kimsenin ailesine laf uzatmaya hakkı yoktur. Laf çarpmanın bile bir edibi olur. Kaldı ki sizin annenizden dolayı zor zamanlar geçirdiğinizi bildiği halde böyle bir söz sarf etmesi beni dehşete düşürdü. Yazık gerçekten çok yazık....!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım maalesef etrafımızda Allah adını ağzından düşürmeyip başındaki türbanlarla hava atan insanlar dolu etrafımız. Rabbim karşımıza yüce Rabbimi kalbinde türbanını da ruhuna takan insanlarla karşılaştırsın. Ne mutlu ki bana çok sevdiğim çok değer verdiğim dostlarım varmış etrafımda. Çok şanslıyım.

      Sil
  3. Ne saygısız, seviyesiz insanlar var ya. Aklım almıyor :/
    Bu tür insanlara söyleyebilecek şeyler aklıma geliyorda dilimi, elimi tutuyorum.
    Yazık, Allah bu tür vicdan ve merhamet yoksunu insanları hepimizden uzak tutsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de ilk okuduğumda aklım almadı.. Resmen buz kestim.. O kadar çok şey yazmak istedim ki buraya kelimeler kifayetsiz kaldı..

      Dediğin gibi canım güzel Rabbim bu tür insanlardan bizi korusun, uzak eylesin. Çok şükür benim vicdanım pırıl pırıl. Ben ne ailesine ne de onun namusuna şerefine laf ettim. Bu çirkinlik bu saygısızlık yapana aittir. Hesabını verecek olan da o dur.

      Sil
  4. bazen kendim mi hep kötüye çatıyorum diye ikileme düşüp asıl sen kötüsün belkide diyorum kendime.
    Ama asla ama asla böyle bir kelime edemem.Allah'tan korkarım.Allah'tan korkmadan bunu yazanın aklına şaşarım.
    Yazık ki yazık.Yüzde yüz o bile haklı olsa bu yazdığı ile olay bitmiştir.
    Allah insanın şerlisinden korusun bizi :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım gördüğün gibi bende haklı olduğumu yazmadım hatta ben de hakaret ettim diye özellikle belirttim ki olayın etrafını tam anlamıyla görün istedim.

      Ben tamamen masumum hiç birşey yapmadım demiyorum. Yaptım ve söylediklerimin arkasındayım. Ama ben hiçbir zaman ASLA karşımdaki insana bu derece aşağılık şekilde hakaret etmedim. Ailesinin onuru, şerefi ve kutsal değerleri üzerinden saldırmadım. Yapmam. Yapamam.

      Çünkü ben Allah tan korkarım, korkuyorum. Vicdanımda muhasebesini yapamayacağım bir yük taşımak istemiyorum. Ve herşeyden ötesi benim güzel annem beni böyle yetiştirdi.

      Dediğin gibi Rabbim bizi bu tür insanlardan korusun. Karşımıza çıkarmasın, yolumuzu kesiştirmesin. Tabii ki bu da bir sınavdır bir nevi. Çünkü ilk öğrendiğim anda kendimi katil olabilecek gibi hissederken oturup düşündüm güzel rabbime dua ettim. Ve gördüğün gibi benim vicdanım pırıl pırıl iken bu lafı yazarken sonuna gülücük eklemeyi dert etmeyenler nasıl hesap verecekler onu düşünsün.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...